martes, 31 de julio de 2012

Simplement Carolina...

Al llarg d’aquest curs hem hagut d’esforçar-nos molt, d’acostumar-nos a noves situacions, enfrontant-nos a nous reptes... i sobretot, hem aprés unes amb les altres. Ens hem adaptat a un nou entorn, a un nou conflicte. 

Vam començar sense saber a què ens enfrontàvem, ara estem orgulloses d'ell i ens sentim amb ganes de continuar-ho. 

Algunes hem superat el curs millor o pitjor, amb més dificultats que altres, però d’una cosa no tinc cap dubte: hem aprés molt. No tan sols en quant a continguts, sinó com a persones i futures docents, es clar.

Som totes com una mena de família amb un mateix somni: ensenyar als infants. 
Amb això somiem i encara que tot camí té la seva dificultat, lluitarem fins al final per aconseguir-ho. Perquè sense esforç, no es pot arribar a la meta. 

Pel que fa a mi, he intentat esforçar-me amb totes les assignatures, però sempre un pot donar més del que un dóna. 
Amb certes assignatures he tingut més complicacions per aprendre que altres, però està clar que de totes he après. 

Ara en parlaré una mica de cadascuna d’elles, així us deixaré unes petites nocions del que tracten i la meva experiència en elles. 

Del primer quadrimestre, la que més dificultats vaig tenir per comprendre el seu contingut penso que va ser Desenvolupament Cognitiu i Lingüístic en la Primera Infància i la que menys, penso que és la de Fonaments de l'Educació Musical: Vocal, Auditiva i Rítmica. 

Assignatures del primer quadrimestre:

-Fonaments de l'Educació Musical: Vocal, Auditiva i Rítmica: Aquesta assignatura m’ha resultat molt divertida. Ens van ensenyar des de el més senzill com són les figures musicals fins els sostinguts i bemolls, fins a saber entonar correctament. A més a més, vam haver de fer una unitat didàctica per a infants on poséssim lletra a una melodia i la balléssim amb una coreografia creada per nosaltres.
També, ens van explicar com ensenyar als nins, la música. Fèiem exercicis a classe com si nosaltres fóssim els infants i la veritat, ens ho passàvem molt bé! Gràcies a tot això vam gaudir, com a mai, de la música.

*Us recomano que si voleu conèixer més d’aquesta assignatura, mireu el meu bloc de primer curs.

-Desenvolupament Cognitiu i Lingüístic en la Primera Infància: És una assignatura, la qual em va costar més que cap de les altres, entendre el contingut, però poc a poc, juntament amb els treballs, ho vaig aconseguir. Es dividia en dos parts: la cognitiva i la lingüística. 
Personalment, vaig trobar més difícil la cognitiva, suposo que, perquè implicava més conceptes teòrics i tècnics. Malgrat això, cada setmana fèiem pautes on hi havia preguntes sobre el tema que donàvem i gràcies a elles, ho enteníem tot millor. 
A més a més, he de destacar dues pràctiques que a mi em van agradar molt, així com també em van ajudar a apropar-me una mica més al meu futur com a docent. Una consistia a fer una observació en el pati d’una escola a infants (analitzàvem com es relacionaven, com jugaven, etc.), i l’altra, consistia a ensenyar a la nostra classe un tema escollit per nosaltres sobre lingüística i després, fer una activitat per a comprovar que sabia entès bé. 
El meu grup, va triar parlar de l’etapa holofràstica i per explicar-la vam fer una mena de “pancartes” que vam penjar, i com activitat vam ver un “Bingoquestion” on repartíem un número a cada alumna, amb el bingo sortia un d’aquest números, qui el tingués havia de contestar l’ha pregunta que li fèiem a través d’un vídeo on sortíem nosaltres. La resposta també es trobava al vídeo. 
Qui fallava, quedava exclòs del joc. Així fins arribar a una final on hi havia una pregunta més complicada. Com a idea original, a la guanyadora li vam donar un sorteig de la ONCE.

Que us pareix? Per a nosaltres va ser molt divertit organitzar-ho tot.

*Al final de l’entrada, podeu veure una  foto del meu grup d’aquesta dinàmica.

-Bases Didàctiques i Disseny Curricular: Tot el que he après d’aquesta assignatura ho podeu veure en tot el meu bloc de primer curs. 
Simplement dir que vaig aprendre moltíssim d’ella, que em va endinsar en aquest món de l’ensenyança dels infants i que gràcies al bloc que vam dur a terme, tot va quedar molt clar. 
A més a més, vam aprendre del misteriós i complex món de les noves tecnologies.

-Llengua Catalana i la seva Didàctica: Amb les classes vaig poder perfeccionar la meva llengua materna, vaig aprendre més sobre la fonètica, la gramàtica, etc. Eren similars al temari de Batxiller, però endinsant-nos més en la matèria. 

-Pensament i Contextos Educatius Contemporanis: Aquesta assignatura va resultar-me molt interesant perquè es centrava en l’educació d’abans i la d’ara dels infants, tant dins com fora de l’escola. 
De fet, el primer treball que vam fer tractava de conèixer com era l’escola abans mitjançant enquestes que havien de fer a persones majors de 50 anys. Altra treball, consistia en conèixer les lleis i un altra, de conèixer com jugaven i a què, antigament i, a més a més, havíem d’inventar-nos un joc.

Interesant, cert? Ho va ser bastant! 

*Si voleu podeu mirar el meu bloc de primer curs on parlo una mica més d’ella. 


Del segon quadrimestre, m’he trobat amb més dificultats amb l’assignatura de Sociologia, Convivència i Educació i la que m’ha resultat a mi més fàcil per comprendre el seu contingut és Models Educatius en la Primera Infància. 

Assignatures del segon quadrimestre: 

-Models Educatius en la Primera Infància: Puc resumir-la amb tres paraules: escoltar als infants. 
Què vol dir això? Que tenen drets, que no per ser petits són menys importants
Escoltem-los! Donem-los la paraula! 

*Per a saber més sobre l’assignatura consulteu el meu bloc de primer curs!

-Sociologia, Convivència i Educació: Té un contingut molt interessant per a la nostra vida com a ciutadans, els quals estem contínuament socialitzant-nos. Tracta temes com la violència de gènere, la família, etc.
Però m’ha resultat difícil a l’hora de dur a terme els nombrosos treballs que havíem de fer. 
Amb això no vull dir que no m’agradessin, sinó que requerien molt de temps i dedicació, i eren complicats d’entendre el que et demanaven. 
A l’inici vaig començar “amb por”, però si li dediques temps i t’ho prens de forma positiva, poc a poc, amb ajuda, aconsegueixes superar-la. 

-Llengua Anglesa: Aspectes Formals i Comunicatius: No en parlaré gaire d’aquesta assignatura ja que és anglès, però a un nivell més elevat que a l’institut. A més a més, si voleu saber-ne més, al bloc de primer curs tinc dos “assignments” penjats. 

-Aprenentatge de les Llengües en Contextos Multilingües: Tracta, bàsicament, de sociolingüística, de la llengua materna, del bilingüisme i plurilingüisme,... 
Un fet que a totes ens va agradar molt és que no havia examen, però s’havia de fer individualment una unitat didàctica. No obstant això, al principi em vaig espantar perquè mai m’havia trobat amb aquest repte. Finalment, vaig esforçar-me per fer-la i el resultat va estar prou bé, encara que el podria haver millorat. 

-Organització i Gestió Educatives: D’aquesta assignatura parlaré d’un mode diferent, a través d’això: *Teniu informació en el meu bloc de primer curs i a més, per complementar l’informació us deixaré una autoavaluació que vam haver de fer. Així sabreu millor del que tracta i de la meva experiència en ella!
Org Avaluacio

-La Llengua a l'Aula d'Infantil: del Plaer de la Lectura al Joc de l'Escriptura: Primer dir que era impartida en llengua castellana, fet que va ajudar a millorar la meva ortografia i gramàtica castellanes. Segon, que vaig aprendre que els nens no fan simples ratlles, que aquelles ratlles signifiquen que estan aprenent a escriure. Tercer, que a l’hora que aprenen a fer-ho, també aprenen a llegir. Quart i el més important, que per ensenyar-los ho hem de fer amb motivació i animant-los, i a més a més, sense oblidar posar en pràctica certes estratègies per ajudar-los a avançar des de la fase en la que ens troben, fins l’alfabètica.

Si voleu saber més de què tracta aquesta assignatura us recomano que visiteu l’altre bloc meu.


D’aquest mode ja heu vist totes les meves assignatures de primer curs.
Que us pareix? Pot ser unes us agradin més que altres, però us asseguro que totes són molt interesants. 

Aquest ha set el meu primer curs del grau d’Educació Infantil, aquí està la primera pedra de la gran construcció que faré de la meva vocació. 

Per a concloure i posar final al primer esglaó, us deixo un vídeo creat per mi. Espero que us agradi! 






Fins aviat! 


P.D.: Us deixo alguns dels treballs que més m’han agradat fer. (Alguns no els poso ja que els podreu trobar en les entrades de primer curs!). 

Música: 



Sociologia: Lectura Individual Socilogia


Psicologia:







 Bon estiu a tots i totes!


 

1 comentario:

  1. Simplement, Carolina, bona feina!
    Has fet un relat tan detallat que deixes ben clar què vares aprendre on. Veuràs que tot aquest aprenentatge tant disciplinar l'aplicaràs de manera global i contextualizada en la teva pràctica docent diària... De moment, ànims per seguir aprenent i per anar recollint tantes evidències com enguany del teu aprenentatge!
    Una abraçada,
    Gemma

    ResponderEliminar